BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 14, 2009

selamat pulang ke rumah:padang 1st day

selapas 4 hari 3 malam di indon akhirnye aku pulang ke rumah dengan selamatnyer..aku sampai kat rumah semalam..tapi disebabkan penat sangat even trip die 1 jam lebih jew dalam flight aku malas nak on9..seharian aku tidow jew semalam..huhu..aku nak membebel banyak2 sekarang^^

g indon memang best la even sangat2 penat bcoz full dengan aktiviti dari pagi sampai ke malam..after makan malam baru kiteorang boleh balik hotel..huhu..tapi memang besh bangat..

pagi2 bute kat airport LCCT..tengah ngantok giler time nie..

first day kiteorang sampai kat Minangkabau International Airport kat Padang..dekat sana mas rizal jemput kiteorang aka our tour guide..trip tuh ade 12 orang jew....1st place yang kiteorang stop dekat Anai Waterfall..tempat die tepi jalan jew..tapi waterfall die chantik la..mas rizal cakap kalau cuci muke dengan air tu boleh mude setahun..kalau mandi terus agaknye mude braper tahun eh mas???tapi aku tak try la sebab aku da memang awek mudew ^__^

dekat ANAI WATERFALL..

capture by ina:ni lah anai waterfall..cantikkan..even tempat die kat tepi jalan n kecik tapi area waterfall tu sejuk

after that kiteorang g Minangkabau Village..kiteorang masuk rumah gadang..ala rumah yang atapnyer bentuk tanduk kerbau tuh..time kat sane kiteorang diceritekan pasal sejarah minagkabau n adat perpatih n yang amazing bagi aku is setiap tiang n tingkap rumah tu senget n tiang2 die tak gune paku..sebab nak tahan gempa bumi..rumah tu penuh dengan ukiran n sangat2 cantik..orang kat sane pon memang cakap minang la macam orang negeri 9..dah dengar pasal sejarah kiteorang g try pulak pakaian orang minangkabau kawin..abes muke aku dimakeupnyer n aku nampak sangat cubby pakai baju tuh..

kat anjung selatan rumah gadang..nie after dengar pasal sejarah minangkabau..nasib baik orang tuh cerite tak borink cam cikgu sejarah aku..kalau tak dah tertido dah aku dengar pasal sejarah^^

gadis minangkabau..ayu giler posing..bende kat atas kepala berat aku nak usung kehulu kehilir..acik berlage dengan orang lain punyer ajer..

anak pak jo dari gadis jawa jadi gadis minang..mano pengantin lakinyer nie??

depan rumah gadang

dah penat2 jalan kiteorang pon g lunch..kat sane makan ala2 padang gitu..sedap makanan kat sane..macam2 lauk ade..air pulak kat sane famous dengan air durian belande n avocado.aku memang aku tak boleh terime air avocado bile minum air tuh..

eat time..after dah penat berjalan n berposing2

after lunch kiteorang g kg Pandai Sikek..kat sane ade kain2 tenunan boleh shopping2 la..aku tak join sangat just tengok2 jew sebab tempat tu macam mahal sikit la kain2 die..dah penat jalan2 petang tu barulah kiteorang boleh check in kat hotel kat bukit tinggi...petang tu aku memang tido sepuas-puasnyer..parents aku pulak g jalan2 tak bagi tau aku..siap g shopping lagi tuh..eiiii...

dekat salah satu kedai kain at Kg Pandai Sikek..ade kain kebaya yang aku berkenan tapi glamour sangat..nanti aku nak pakai g mane??tak kan nak g class pakai baju glamour2 kot..tunggu kawen je lar

malam tu pulak after makan2 malam mas rizal bawak kiteorang g tengok tarian minangkabau..tapi sorang kene bayar 50000 rupiah..bayar je lahkan..bukan selalu dapat tengok tarian..penari die ade sorang nie sanagt gantang la..huhu..macam2 tarian ade n music die pon best didengar siap ade lagu ayam den lopeh lagi..kiteorang pon nyanyi la da tu satu2 lagu yang kiteorang kenal..ade tarian piring n kace..memang buat aku suspen la..die melompat2 atas kace tuh..ngeri aku tengok..after show tu kiteorang pon pulang la ke hotel..aku terus pengsan..zzzz
^^
its show time..mas baju pink itu pon gantang juga dong

baru menceburkan diri dalam bidang music

..bersambung..

2 comments:

  1. suke pakaian tradisional ko tu.lawa bangat.ko nampak cute.hahah.perli habes nie

    ReplyDelete
  2. hahaha..aku rase jd mcm tong drum pakai baju tu..macam gemok jew...

    ReplyDelete