BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 14, 2009

2nd day at padang

..sambungan..

hari ke 2 pulak kiteorang tukar tour guide..name die mas joko..ok lah orangnyer n kelakar..hari ke 2 aku tak berape sihat..tibe2 demam n sakit tekak..tapi itu tak mematahkan semangat aku untuk mengenjoying holiday aku..nasib baik 1 hari jew sakit..

mas rizal kate mas joko ambil kiteorang pukul 8 pg..awl2 lgi kiteorang dah bangun n breakfast..aku just makan sesup bihun je sebab tak ade selere..lepas tuh aku n family aku jalan2 jup sampai pasar atas (upper market) n bergambar dekat jam gadang..lepas tuh balik ke hotel n tunggu mas joko..

trip 2nd day nie banyak kat atas bukit..kiteorang g Grand Sianok Canyon..kat area tu ade banyak kayu manis..nak g tempat tuh je bape banyak ntah selekoh..mas joko susruh kami kire selekoh nak g sane aku sampai 27 je da lost count..huhu..view kat atas memang cantik la..penuh dengan kehijauan..abah sempat pekene teh halia..yang kiteorang yang perempuan dok beli cenderamata..kat situ gak ade banyak pokok trumpet..comel bunge die macam trumpet..

lepas tuh bus jalan lagi..scenery sepanjang perjalanan memang cantik..lepas tu kiteorang stop kat 1 kedai yang jual keropok2..macam2 mama beli..aku just masuk kedai tu n makan segala sample yang ade lepas tu aku bergambar n bergambar n bergambar..haha..keropok jering pon ade..tapi ok la rase die..

lepas tu kiteorang pergi lubang jepun pulak..aku nak sangat masuk tapi mama tak kasi..cikgu2 yang lain seme masuk..tempat tu kubu jepun..kawan2 mama yang masuk dalam tuh ade tangkap gambar then kat gambar tu ade banyak bulat2 kecil warne putih..apekan itu??biar lah rahsie..masuk dalam tuh ade 130 anak tangge..orang area situ sendiri tak berani masuk sebab takut hantu jepun ikot dewang..

dalm pukul 2 sampai la dekat upper market..mas joko lepaskan kiteorang sampai pukul 5 untuk shopping..shooping sakan la ape lagi..duit indon aku abes,duit ringgit aku pon abis jugak sebab dewang terime duit ringgit..hoho..pokai lagi..

di jam gadang..jam die besar bangat deh.. bile orang sakit nak berposing gak..maintain comel even tak bape sihat..

snap by abah:view kat Grand Sianok Canyon..cantik sangat..sebelah tu ade kedai jual cenderamata..

posing dengan papan tande pon jadi lah..boleh jadi model papan tande lepas nie..

beli belah tepi jalan..sangat dasyat..almost nak kene langgar dengan van yang lalu lalang.ngeri seh

ina..abah..ana..kat tempat jual kerepek n keropok..makcik2 seme ade kat dalam tuh tengah membeli belah..aku pon blah la..

pintu masuk lubang jepun..aku just dengar ape mas tu cakap jew..masuknyer tak..

area beli belah kat lubang jepun...abang local giude yang tangkap gambar..disebabkan boring tunggu my mummy stop kat every kedai yang ade so abang nie bawak kiteorang jalan2 n main dengan monyet..banyak monyet tau area nie..

after habis shopping kat upper market..sape punye plastik nie la shopping banyak sangat^^

memikirkan esok nak shopping lagi tapi dah tak ade duit =p

..bersambung..

6 comments:

  1. bestnya shopping!! ibarat duit takkan habis. ehe =)

    ReplyDelete
  2. tu lah pasal..shopping tak ingat dunie..last abis duit..

    ReplyDelete
  3. wahh
    bes nye..
    mntk tlg bleh x..
    ak nk laura..
    kim slam mwah2 klu jmpe dy k
    tq
    hee..

    ReplyDelete
  4. ko lambat kirim la...
    aku dah balik baru nak cakap...
    huhu

    ReplyDelete
  5. tu lah ko nie lambat btol dpt berite..
    huhu..

    ReplyDelete