BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 31, 2010

can i become a cold hearted??

nak tanya sikit..can i become a cold hearted gurl...maksud aku menjadi aku yang dulu...hurmmm..aku dulu seorang gadis yang egonye tinggi, tak suke kalah or mengalah dan kawan-kawan aku gelar aku ice queen.. kenapa aku ice queen?? sebab bukan senang nak buat aku menangis, tak senang suka kat lelaki in other words tak senang aku nak cair kat lelaki yang gantang-gantang and aku bukan la soft hearted..seorang yang berhati keras macam ice..

tapi sekarang...
macam ice jugak..lama-lama akan cair..macam tu lah jugak aku..aku dah semakin lemah and semakin soft hearted..senang sangat menangis even bende tu sekecil habuk..senang sangat memasamkan muka walaupon sebenarnye aku boleh tepis benda tu jaoh-jaoh and act nothing happen..mana pergi ego aku??mana pergi hati aku yang keras...

aku ingat kalau berubah jadi seorang yang berhati lembut tu bagus..tapi...aku jugak yang merana..hurmm...mungkin patut aku menjadi aku yang dulu..mungkin aku tak perlu ubah diri aku nie disebabkan orang lain...sebab orang tu tak mungkin nak berubah demi kite..ade ke orang yang sanggup berubah demi orang yang die sayang?? mungkin ade..tapi kite tak akan jadi diri kite yang sendiri la maknenyer..menjadi hipokritos..aku nak jadi tabah and kuat..aku dah penat...penat menjadi orang yang lemah..penat menangis..penat ditindas...penat dipersalahkan...penat nak fikir..penat segala-galanyer la...

tapi aku dah tak mampu nak jadi macam dulu..sebab aku takut...takut kehilangan...takut ditinggalkan...takut dibenci...kan bagus jadi aku yang dulu..tak perlu menitiskan air mata demi perkara yang kecil..tak payah nak fikirkan pasal perasaan orang lain..tak payah nak fikir ape yang kita buat nie akan menyinggungkan perasaan orang atau tak..mungkin orang akan kate selfish..tapi kite kene jugak fikirkan kite punye own happinesskan..

aku kene belajar berhenti menangis dari mengharapkan seseorang datang menghentikan tangisan aku..aku kene belajar menjadi kuat dari megharapkan orang lain yang datang lindungi aku....aku kene belajar menjadi berani sebelum orang menindas aku yang penakut...aku kene kuatkan samangat aku....aku dah tak mau tunduk kepada ego orang lain..kalau orang tu nak menunjukkan ketinggian ego die..aku pon boleh tunjukkan ego aku..jangan cabar ego aku...sampai satu tahap dah melepasi limit aku, aku akan fedup dengan orang-orang yang berego tinggi yang mengalahkan Everest..ingat bagus sangat ego munggunung tu..ape yang dapat dengan menunjukkan ego tu??dapat duit??dapat duit bagus jugak..nie tak dapat pape..(ops dah melalut ke laut)

p/s:maaf kalau ade yang terasa

No comments:

Post a Comment