BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, July 11, 2009

khidmat komuniti at lepar hilir 2

sekarang nie aku kesunyian duduk keseorang kat bilik..
semua rumate aku keluar mengenjoykan diri..
aku just duduk kat bilik sebab nak jimat duit..

pada 4 julai yang lalu besamaan dengan hari sabtu..
aku telah pergi ke area lepar hilir 2 sebab ade buat khidmat komuniti dekat sane..
khidmat komuniti ni under program MINDS..
so semue fasilitator and new students wajib pergi la..
ade yang dihantar ke lepar hilir 1, 3 & 4 jugak..


budak sajian:
lim,naim(ketua),kak yan (penolong),kak ba(su agong),kak iz(su), farah,ikhwan, edham,shakir,thani,chang,bella,kak fatma,moli,sasi,malar

dekat lepar hilir 2 nie kene buat gotong royong..
aku kene jage kat blok10 ikut name list yang dah dibuat..
so pada hari kejadian kami yang budak2 sajian nie bertungkus lumus la nak make sure semua students dalam bus dapat makanan..

budak2 sajian adalah orang yang terakhir meninggalkan UMP..
budak2 sajian naik van dan 1 kerete milik naim untuk ke lepar hilir..
dalam van tu ade 11 orang kot tak salah..

sampai di lepar hilir 2 kami pon di hantar ke blok masing2 untuk menjalankan tugas as supervisor..hehe
tapi pak cik tu kate blok 10 n blok 8 (naim punye blok) tak terime students n kiteorang kene jage tempat baru..
pak cik tu kate budak blok10 kene bersihkan kubur..
xmahu aku!!!
yang naim pulak (blok8) kene bersihkan edigible garden..
lepas tu naim kasi idea pergi tengok kubur dah habis bersih ke belum..
tengok2 budak2 tu semua dah siap bersihkan kubur n dah ade fasi lain jage budak2 tu..
aku pon ape lagi cabot la ikut naim jage tempat die..
ngehehehe dating dengan naim

kat edigible garden tu tengok budak2 dah almost siap tmpat tu..
pukul 10.15 aku n naim bawak budak2 tu balik dewan tempat ade makanan untuk budak2 tu..
sepatutnye kene bawak budak tu balik pukul 12.30..

dah sampai dewan naim ajak aku jalan2 naik kerete tengok budak2 sajian yang lain buat kerje..
aku pon onn je la..
sekali shadi nak ikot jugak(budak komuniti)
jalan punye jalan punye jalan sampai tempat farah jage..
kat situ pon ade ikhwan..
dieorang tengah makan pulut durian..
wah2 sedap tu..
lepas tu angkut si ikhwan masuk kerete ..
dapat rambutan jugak kiteorang..
aku duduk kat belakang dengan ikhwan..

lepas tu shadi ajak g lepar hilir 3..
sebab die ade kenal sorang pak cik kat sane n boleh dapat durian.
kiteorang pon gerak la ke lepar 3..
sampai kat umah pak cik tu memang aku makan durian n rambutan dengan puasnyer..
ngahahaha...sangat sedap..

on the way nak balik lepar 2 terjumpe dengan lau(macam nie kot ejaan name die)
die bawak kiteorang gi satu rumah..
kat situ pon ade durian tapi naim kene balik lepar 2 cepat2 sebab nak kene hantar budak..
ala..melepas durian..
tapi mak cik tu kasi kiteorang rambutan yang sangat banyak..
lau pon nak ikut kiteorang balik lepar 2..
ape lagi menyumbat la kat dalam kerete tu..
aku,ikhwan dengan shadi duduk belakang..
tersepit aku kat tepi tu sebab mereke berdua nie badan besar...
dalam kete tu aku dok makan rambutan jew..
sekali kene tegor dengan shadi n ikhwan..
ape lagi ikhwan amek semua rambutan letak kat aku..
pas tu die panggil aku gadis rambutan n tangkap gambar aku..

sampai kat dewan lepar 2 aku nampak banyak buah lagi budak2 nie bawak balik..
aku pon makan buah lagi..
shakir siap dapat satu guni durian..
tapi time balik ump die tertinggal guni tu..

lepas dah makan tengah hari kiteorang gerak ke masjid..
disebabkan ramai sangat kat masjid tu..
aku n the sajian geng tidor bawah pokok..
nyenyak seh tidor bawah pokok tu..
sampai budak dah blah baru la kiteorang jage..
aku sambung tidor dalam masjid pulak..

lepas tu gerak g sekolah lepar ade majlis penutup..
sangat boring serius!!
lepas tu bdak2 sajian nak blah la sebab nak balik awl nak uruskan makanan kat UMP..
sekali fasi semua kene tarik atas pentas wat persembahan..
nyanyi la lagu gemuruh then tibe2 lagu chiken dance kuar..
kiteorang pon cabut lari..
sampai kat dewan jumpe budak2 laki sajian..
rupe2nye dewang berdengkur kat dalam masjid..
ceh kalau aku tahu aku pon sambung tidor lame2 dalam masjid..

akhirnye budak2 sajian pon gerak balik ke UMP naik van..
time balik tu dalam van ade 15 orang kot tak salah..
memang mampat giler2 la..

p/s:tak tahu nak buat ape dah..aku tunggu junior datang bilik jew la..bowink2!!nak tido tapi dah banyak tidor da

6 comments:

  1. haha. yup2. kalo nk jimat, duk diam2 je kat bilik.

    ReplyDelete
  2. tapi bowink duduk diam2 nie...
    sebab bella nie jenis yang tak boleh nak duduk diam..
    kalau tak dpat nak buat ape2 mule la start nak kacau orang..
    ngahaha

    ReplyDelete
  3. Buah menjadik betul tahun ni, kan! Eh, program MINDS tu hape?

    ReplyDelete
  4. memang sangat menjadi..
    best pulak bile makan..
    program MINDS tu minggu induksi siswa..
    minggu orentasi untuk student baru..

    ReplyDelete
  5. pnjg gile post kau..
    hilang selere nk bace..
    kak.. mane dpt background blog ni?
    lawa ah..

    ReplyDelete
  6. biar aku membebel banyak2..
    bowink dok bilik..
    ntah aku pon tak ingat da kat mane aku amek backgraound nie..
    ko explore2 la

    ReplyDelete