BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, October 12, 2009

jangan kamu maki makanan kamu

kenape pulak nak maki makanan???
itukan rezeki kite

ini yang aku nak citer ni..
lecturer aku cakap time class islamic institution,
kalau kite kutuk and maki makanan kite makanan kite tu akan cepat rosak compare to makanan yang kite puji2..

jom kite try buat experiment

korang beli 2 bungkus makanan bagi sesiape yang duduk hostel macam aku or korang masak la nasi..
kalau boleh makanan tu same..time makanan tu dimasak pon same..kire jadi pemboleh ubah dimalarkan la nie..
lepas tu ko tandakan A dan B
lepas tu yang makanan A nie ko maki-maki makanan tu..cakap makanan tu tak sedap la..teruk la..kata je la seme yang buruk pasal makanan
then yang makanan B pulak korang puji-puji makanan tersebut..kate la..makanan tu sedap class A+++ punyer..puji macam-macam la macam korang puji awek or balak korang..
setiap kali korang lalu depan makanan tu ko buat la bende yang same..

korang biarkan la semalaman tak pon kalau nak biarkan lame lagi pon tak ape..boleh
bile korang check makanan tu kedua-dua bungkus makanan of course la akan basi.
tapi yang bezenyer ialah makanan yang korang dok kutuk-kutuk tu akan basi and rosak dengan lebih cepat and dasyat manakala makanan yang korang puji-puji tu proses pembusukan die akan slow sikit..

conclusionnyer, jangan la korang kutuk-kutuk makanan korang tu..hargailah makanan korang

cube la buat experiment ni..aku tunggu jawapan dari korang..lecturer aku kate die dah ade prove tapi die tak tunjukkan pulak kat kiteorang..huhu..die suruh kiteorang cube..


...some of delicious foods...
..nasib baik baru lepas makan kalau tak meleleh air liur aku nie..

p/s:aku nie bile dah bengang senang betul hilang kawalan diri..macam kerete yang break die tak makan or malfunction (break not eat)

7 comments:

  1. wow.... nie leh dpat PhD nie he...23x

    thesis yg menarik untuk dibentangkan.... klu bro... confirm xkutuk2 or puji2... terus 2-2 bungkus bro telan je he..23x

    p/s- xbaik membazir

    ReplyDelete
  2. aku cukup tak suka kalau makan dekat kedai, orang tu cakap makanan tu tak sedap, padahal bila aku rs xda la xsdp sgt..kira boleh makan lah..heh..jgn main2 ngn rezeki oo..

    ReplyDelete
  3. fakta ke ni?
    mcm menakutkan pun ada gak
    tapi rasenye mmg ada betulnye jugak la...

    leh wat experiment ni

    ReplyDelete
  4. [Framestone ]
    sebab tu bella suruh orang lain buat experimant sebab kalau bella pon xsempat nak mengexperimentkan dah hilang dah makanan tu masok perut..huhu

    ReplyDelete
  5. [siggplus]
    betul2...
    aku nie jenis telan je makanan...kadang2 orang cakap tak cukup garam la xcukup nie la..aku dah abis satu pinggan da..haha..aslkan aku kenyang

    ReplyDelete
  6. [intan izani]
    try la buat experimant..
    nti jawapan bgtau..huhu..
    lecturer kate nie mmg betol..
    dah ade buat kajian...

    ReplyDelete
  7. nk wat cam mne...dah xterpancar sinar keustazan kat muke bro nie....

    patut la...selamat bukan bella yg wat experiment ek

    ReplyDelete