BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 27, 2010

Orang Cakap...........

ade orang penah cakap dengan aku kalau nak tambah berat badan makan banyak...so aku nie yang memang agak ade obsession dengan berat badan so aku pon semakin lama semakin kuat makan..bak kate orang tak padan dengan kecik makan je kejenyer...

tapi sekarang aku mule makan sikit..sikit sangat...siyes sikit..abah pon terkejut tengok aku makan sikit tibe-tibe..bukan tak ade mood..ade sangat mood makan aku..kalau boleh memang aku nak baham je semua makanan depan aku..tapi disebabkan aku teringat cakap aka. nasihat mutawif aku (macam ala-ala tour guide time aku pergi umrah)
>>>>>die cakap>>>>>>>
dulu hari-hari die makan, die akan buang dua sudu nasi dari pinggan die..makin lame jumlah nasi kat pinggan die makin sikit n sampai one day tu dah tak ade nasi dah kat pinggan die..so die makan lauk je..mak die marah la kenape tak makan nasi....die cakap nasi tu karbohidrat, karbohidrat tu gula, gula tu boleh jadi tenage dalam badan kite kalau kite guna kan kan kan (betol ke bio aku ni??) so kalau dah makan nasi sepinggan tu sepatutnyer dah boleh pergi mengcangkul dah...nie tidak, makan banyak tapi tak buat ape-ape....kalau tak pandai jaga badan time mude-mude tu yang dapat penyakit kencing manis, darah tinggi, diabetes and macam-macam lagi time tua..semua sebab makanan...

aku pikir-pikir betol jugak ape yang ustaz tu cakap..aku duduk rumah mane buat pape kerje..dok menonong depan lappy and tv je..so aku pon makan sikit je la nasi...tak payah nak makan sampai kenyang tahap dah tak boleh bangun..cukup sekadar isi perut gitu itu pon dah kenyang bagi aku...

terime la nasihat ni...walaupon kurunk kurus macam aku ni kalau tak jage makan siyes boleh dapat darah tinggi gak..aku tak kesah la orang cakap aku nie kurus ke tak..asalkan aku tahu badan aku sihat and aku cukup makan..bukan aku nie kurus sebab tak nak makan macam orang-orang yang ade masalah anorexia tu...aku kurus sebab ikut abah aku (dah name pon daddy princess) \^^/

p/s:hari nie makan malam kat rumah mak cik sekali die buat nasi kerabu..aku bantai sampai 2 pinggan..tak jadi aku punyer diet pemakanan..ngeh ngeh ngeh

No comments:

Post a Comment