BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, December 16, 2008

perjuangan ku dirumah

tarikh:15 dec 08
location:my home sweet home

aku telah berjaye membuat 4 perjuangan brani mati kt umah aku pd tarikh tersebut..emang giler la.aku pon xtau aku serajin nie wt keje umah dr pagi sampai ke petang..hoho

perjuangan 1st-mencuci tempat sampah yg memang busuk giler nk mampos.part yg pling menyekse jiwe is bile nk sapu sampah2 yg ntah bape kurun ade kat situ..sampai nk termuntah aku di buat..weak!!!aku tonyoh2 tmpat 2 3 kali aku bubuh pencuci lantai ajax..wangi gak tmpat sampah 2 akhirnyer.perompak nk msok pon bleh gn amannyer..

perjuangan 2nd-membetulkn ampaian umah.perkare nie terjadi disebabkan nk angkat ampaian nk ltk bwah bumbung disebabkan cuace da mendung cm da nk ujan.so aku n adk aku berlari2 anak la menyelamatkn ampaian bju 2..ntah cmne aku tersalah angkat..tercabut ampaian 2.ble sampai kt tmpat teduh ampaian 2 da jd senget sebelah.sebelah kaki die msok longkang.so aku menjadi tugu kt amapian 2 agar amapai 2 xjatuh bersame2 baju yg byk giler dijemur..pas 2 aku pon berusehe la membetolkn blik ampaian 2 bagai tikus membaiki labu.akhirnyer berjaye jgak la ampaian 2 di tegakkn.nie cm petande kne bli ampaian baru..abah!!!nk ampaian yg besar ckit..bleh jemor bnyk2 baju..

perjuangan 3rd-menjemur baju dlam umah.disebabkn pd hari 2 mendung je memanjang n hujan..so alternatif laen yg dicadangkn oleh big mam aku iaitu my mummy is jemur bju dlm umah.aku pon bersusah payah la sowang2 tanpe bantuan adk2 ku mencari port nk jemur bju dlm umah.tempat2 yg menjadi magse aku jemur baju ialah blik kt tingkat bwah, dapo n bilik parents aku..bapak aku blik....bising die.lalala

perjuangan 4th-perjuangan terakhir aku melipat baju2..bju bkn ckit..tp bnyk...................baju yg tok 3 hari bercuti haish..mmg hari yg memenatkn..

2 comments: