BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 7, 2010

dunia

dunia ni ibarat pentas lakonan yang besar...manusia pula merupakan watak-watak penting...mereka mambawa watak masing-masing dengan telatah dan gelagat masing-masing yang kadang-kadang mengjengkelkan...dunia ini penuh dengan watak hipokrik, penipu, back stabber, talam dua muka, perasan bagus, pemusnah n macam-macam yang korunk sendiri boleh tengok. aku tak cakap aku nie baik sangat..aku tak menafikan aku jugak tergolong dalam salah sorang yang aku sebut..aku juga hipokrik n aku juga pernah menipu..siapa tak pernah??aku memang tabik la dengan korunk...cuba korunk bukak mata luas-luas tengok orang sekeliling korunk..tak pon cube g tempat ramai orang n duduk ditengah-tengah kesesakan manusia..perhatikan mereka..korunk akan muntah tengok macam-macam ragam manusia....ape yang kita tengok tak sama dengan apa yang sebenarnye yang orang tu rasa..orang tu mungkin senyum n bercakap dengan kita..tapi kita tak tahu dia tu suka atau tak dengan kita..orang tu mungkin kawan kita..tapi kita tak tahu ape yang dia cakap belakang kita...mereka mungkin berkawan tapi kita tak tahu mereka juga adalah musuh....mereka dikatakan bercinta tapi kita tak tahu siapa sebenar dihati mereka....mereka semua melakonkan watak sendiri dengan sempurna..ye aku mengaku aku juga begitu tapi bukan semua...jangan pandang aku dengan pandangan sinis...korunk tenung dalam-dalam korunk baik sangat ke??korang tak pernah buat macam tu ke?? jangan pernah korunk fikir korunk bagus sangat sebab ada orang lagi bagus dari korunk..kalau betul bagus aku tak kisah tapi jangan hanya dengan berkata-kata..aku menyampah dengan golongan macam tu..golongan yang hanya tahu marah orang lain and mencari kesalahan orang..golongan yang tak pernah puas hati dengan ape yang orang lain buat and tak pernah puas hati dengan orang lain...golongan yang cakap orang tak betul tapi orang tu jugak yang buat....aku cukup benci...bukan hanya berkata-kata..sebab aku jugak selalu kena dengan orang yang golongan macam nie...

dalam dunia nie aku cuma watak sampingan..seorang yang tak penting..watak yang lemah..watak yang ditindas...tak pernah terfikir diri ini untuk menjadi bagus dari orang lain..cuma mahu menjadi bagus untuk diri sendiri sebab hanya itu yang aku mampu capai...aku hanya memerhatikan mereka-mereka mencapai kejayaan and menjatuhkan diri sendiri dari jauh..

p/s:symptom2 orang dah habis semua class n tests mula la nak mengarut meroyan =)

No comments:

Post a Comment