BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, September 7, 2011

KIWI in memory


saye dah kehilangan one of my cat yang bername KIWI. bukan hilang sebab KIWI lari tapi hilang pergi dah tak kembali. she died!!dibunuh oleh 5 ekor anjing. i still remember that night. aku dengar bunyi anjing banyak-banyak menyalak kat belakang rumah dalm pukul 3.15 pagi. aku ingat semua kucing dah masuk rumah. then bile aku lari turun bawah. aku bukak pintu dapur aku nampak banyak anjing and then aku dengar bunyi kucing sekali. i was like OMG. kucing aku ade kat luar. aku try nak step outside and halau anjing-anjing tu. tapi adik aku tak bagi sebab anjing tu banyak sangat and i only got satu jug air kat tangan. and aku tak mampu buat ape-ape time tu. hanya mampu mendengar and hoping yang bunyi kucing tu bukan kucing aku.

tapi pagi tu dalam pukul 9 after aku bangun dari tidur aku terus pergi dapur nak cari KIWI tapi aku jumpe bangkai die kat belakang dapur. orang gaji aku jumpe bangkai KIWI belakang rumah sebelah. aku still tak percaya ape yang aku tengok tu bangkai kucing aku. aku panggil adik aku suruh die cek. aku tak mampu nak tengok dekat pon and my sister said tu KIWI. i was like menangis and menangis and menangis. kalaulah aku berani and halau anjing-anjing tu maybe KIWI will be still alive and still playing with anak-anak die sekarang. tapi die dah tak ade. aku dah xdapat nak kacau die. walaupun aku jarang ade kat rumah tapi she still one of the family. memang orang lain kate KIWI still ade anak-anak die. tapi setiap ekor perangai lain-lain and die dah ade dalam family dah 2 tahun. KIWI i miss u.

aku dah tak dapat tengok gelagat die curi air dalam gelas. KIWI suke minum air masak dari caman orang. dah tak dapat tengok gelagat die lari dari anak-anak die yang acik nak susu die. dah tak dapat kacau die yang garang and suke gigit tangan orang yang nak sentuh die. dah tak dapat tengok die lompat-lompat kejar getah rambut. KIWI ade obsession dengan getah rambut. kalau ko ade getah rambut kat tangan ko pon die akan gigit-gigit. KIWI ibu yang baik. selalu jilat-jilat anak die walaupun anak die dah besar and gemok.

No comments:

Post a Comment