BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, January 9, 2009

just for ur impomation

nie dibuat tok pengetahuan am..n kalo bleh yg elok 2 amalkn la n yg x elok 2 jgn la amalkn..

yg bleh merosakkn tubuh:
-cemas,sedih berpanjangn,lapar dan kurang tidur malam.
-so bg yg ske emo 2 berentila mengemokn diri.n yg nk berdiet 2 jgn la diet trok2.
p/s:aku nie pon jnis ske melaparkn perot coz mlas nk trun p cafe n mlm slalu tdo xckop cbb on9..hehe.rosakla bdan2 aku nti.

yg dpat memberikn kesengn dlm hati:
-meliht yg hijau2,meliht air mengalir,melihat kekasih dan melihat buah-buahan.
p/s:kalo acik tengok buku bleh x bg kesengan hati??hehe.melihat kekasih???aku xde kekasih so nk tgk sape??lg 1 kt ump nie kekurangan buah-buahan so aku xdpt la k menatap buah2 tersebut.

membuat pandangan jadi gelap:
-berjalan tnpa kasut,berpagi hari dan berpetang hari dgn wajah yg muram yg penuh kebencian dan permusuhan,terlalu sering menangis dan bnyk mentp garisn2 kecil.
p/s:da kalo assingment bnyk mane la mke aku xmsm sepanjang hari.

membuat badan jd kuat:
-memakai pakaian yg lembut,mandi dgn air panas, makan makanan yg manis,mencium wangi-wangian.
p/s:kt ump xdek heater la.ari2 aku mnd air sejuk smpai gigil2.burrrrr

menghilagkn kesegaran pada wajah:
-berbohong,tidak tahu malu,terlalu bnyk bertanya tnpa dasar dan bnyk melakukn maksiat.
p/s:kalo da pkai baju wt pe nk malu.hehe.bnyak bertanye 2 kn pnting coz ade sft ingin tahu =)

membuat wajah semakin segar:
-menjaga harga diri,menepati janji,dermawan dan taqwa.
p/s:insaf aku lpas nie.

mendatangkan kemarahan dan kebencian:
-takbur,dengki,bohong dan suka mengadu.
p/s:kalo suke ngadu kt parents psal adk2 pon dikire gak kew??

mendatangkan rezeki:
-bgun mlm untk solat,bnyk beristighfar menjelang fajar,membiasakan memberi dan berzikir di ptg hari.
p/s:ptut la rezeki aku kurang.ske sgt tido petang.

mencegah datngnya rezeki:
-tidur di pg hari,jarang solat,malas dan suka berkhianat.
p/s:aku nk kaye.....insaf la cpat2

2 comments:

  1. foreigner ade heater kt ump ni...



    sape kte ump xde heater...

    org lua dpt mcm2 org sendiri bia kekurgn...



    mcm sial!

    ReplyDelete
  2. kt tmpt foreigner jew ade heater..
    blok kite nie pin2 toilet pon ade yg xbleh lock nk ade heater ape ke bendenyer..

    ReplyDelete